Voordat we de voordelen van reclamezuilen behandelen, eerst wat zijn reclamezuilen eigenlijk? Reclamezuilen zijn een veelgebruikte vorm van buitenreclame die op strategische locaties worden geplaatst om producten, diensten, evenementen of andere boodschappen zoals bewegwijzering voor het voetlicht te brengen. Reclamezuilen wordt meestal ingezet als ondersteuning van een campagne of corporate identity beleid. Daarom zijn reclamezuilen populair.

v oordelen van vlakke ovale dubbelzijdige reclamezuilen

De voordelen van reclamezuilen.

Reclamezuilen zijn goed zichtbaar.

Reclamezuilen bevinden zich vaak op een strategische plek. Bij de ingang of voortuin van een bedrijf, drukke straten, kruispunten, winkelcentra en andere openbare plaatsen. Hierdoor genereren ze veel oogcontacten en kunnen ze potentiële klanten aantrekken. Zeker wanneer het een dubbelzijdige of een driehoekige  zuil betreft, deze zijn vanaf meerdere richtingen goed zichtbaar. Advertenties kunnen op elke zijde worden geplaatst.

een vrije vorm is één van de voordelen van een reclamezuilen

Continu zichtbaarheid: reclamezuilen zijn meestal de hele dag en nacht zichtbaar, zeker wanneer ze verlicht worden.

Reclamezuilen zijn vormvrij

Reclamezuilen kunnen verschillende vormen aannemen, afhankelijk van het ontwerp en de creativiteit van de adverteerder of producent. Naast de al gememoreerde dubbelzijdige of zelfs driezijdige zuilen zijn er nog meer verschijningsvormen:

  1. Vlak of ovaal: dit zijn de meest voorkomende varianten, het zijn verticale zuilen met zijden waarop de reclame wordt aangebracht.
  2. Gevormd naar een logo of speciale contour: de unieke vorm zorgt voor extra aandacht.
  3. Torenzuil: een torenzuil is een hoge, slanke zuil met meestal een vierkante of rechthoekige vorm. Deze zuilen zijn opvallend en kunnen goed werken bijvoorbeeld langs de snelweg.
  4. Digitale reclamezuil: deze zijn voorzien van een led display dynamische en interactieve advertenties worden getoond. Hierdoor kunnen adverteerders video’s, animaties en andere bewegende content gebruiken.
  5. Cilindervormige zuil: een zuil met een cilindrische vorm is rond en biedt de mogelijkheid om advertenties over de gehele omtrek te plaatsen.
  6. Informatiezuil: hoewel dit niet strikt voor reclame is, kunnen informatiezuilen worden gebruikt om nuttige informatie te verstrekken aan mensen op openbare plaatsen. Soms kunnen advertenties worden gecombineerd met de informatie.
  7. Interactieve zuil: dit is een moderne vorm van een digitale reclamezuil waarbij mensen kunnen interageren met de inhoud, bijvoorbeeld door het touchscreen te gebruiken om meer informatie te krijgen over het geadverteerde product of evenement.

Doeltreffend, één van de voordelen van reclamezuilen.

Doeltreffende marketing en versterking van merkimago zijn een andere voordelen van reclamezuilen

  1. Reclamezuilen zijn een effectieve manier om snel en beknopt informatie over te brengen. Met aantrekkelijke beelden en korte boodschappen kunnen ze de aandacht van voorbijgangers trekken en hen nieuwsgierig maken naar het geadverteerde product of de dienst.
  2. Herhaalde blootstelling aan merkreclame kan helpen bij het opbouwen en versterken van het merkimago. Reclamezuilen kunnen bijdragen aan het vergroten van de naamsbekendheid en het creëren van een positieve associatie met een merk.
voordelen: reclamezuilen zijn een visitekaartje

De vorm en het ontwerp van reclamezuilen kunnen sterk variëren, en opdrachtgevers kiezen vaak de meest geschikte vorm op basis van hun wensen, het budget en de locatie waar ze de zuil kunnen plaatsen.