In deze blog onderzoeken we de prijzen van doosletters. Doosletters zijn driedimensionale objecten in de vorm van letters of logo’s. Meestal worden de letters gemaakt van aluminium en acrylaat. Daarna worden de doosletters voorzien van een inwendige verlichtsbron, tegenwoordig is dit vaak een led verlichting.

front lit xl

Prijsniveau doosletters

Doosletters zijn één van de duurste vormen van lichtreclame, omdat ze op maat en helemaal naar de vorm van jouw logo worden gemaakt. Met de kracht van een gepersonaliseerde doosletter kun je jouw bedrijf op een prachtige en unieke manier onderscheiden. Door een investering in doosletters voeg je waarde toe aan jouw merk. De prijzen van doosletters liggen net als de uitstraling een stuk hoger dan die van bijvoorbeeld lichtbakken of onverlichte gevelletters. Rechthoekige lichtbakken worden wel op maat gemaakt, maar niet in de vorm van een logo.

Prijzen van doosletters en de toegevoegde waarde

Doosletters staan er om bekend een groot effect te hebben op de waarnemers en zorgen voor een positief merk gevoel. Speel met de keuze van kleur, lettertype en grote. Zorg dat al deze componenten goed op elkaar zijn afgestemd, zodat het complete plaatje jouw merk laat stralen.

Op onze doosletter pagina staat precies waar je op moet letten.

  • Uitlichting van donkere letters met behulp van ondersteunend wit licht
  • De hoogte en spatiëring van de letters, voor de juiste zichtafstand.
  • Contrast met de achtergrond, zorg ook overdag voor voldoende contract

Door onze 25 jarige ervaring kunnen we alle componenten op de omstandigheden afstemmen en zorgen voor het ideale plaatje. Jouw niet geringe investering laten we optimaal renderen. Ervaring komt er eigenlijk op neer dat we anderen onze fouten uit het verleden opnieuw zien maken. Veel gemaakte fouten zijn:

  • Uitlichten van letters met blauw acrylaat. Door blauw acrylaat schijnt weinig licht en blauw is een voor het menselijk oog moeilijk waar te nemen kleur. Blauw wordt door onze ogen lastig scherp gesteld en daarom gezien als een blauwe vlek.
  • Slechte verdeling van led’s zodat een ongelijkmatige of vlekkerige verlichting ontstaat.

Conclusie: een goede doosletter-reclame rechtvaardigt de hoge aanschafwaarde.